postheadericon Dieta po 50 roku życia

Połowa życia za nami i oprócz zebranego doświadczenia i wypracowanego majątku mamy jeszcze zdrowie, które należałoby zacząć lepiej pielęgnować. Musimy przyjąć do wiadomości, że po pięćdziesiątce procesy przemiany materii ulegają spowolnieniu. Może to mieć wpływ na przyrost masy ciała prowadzący do otyłości. Oczywiście nie pozostaje to bez wpływu na odkładanie się cholesterolu w układzie krwionośnym. Aby nie dopuścić do miażdżycy spożywać należy rybach, które zawierają witaminę D oraz wielonienasycone kwasy omega-3. Zagrożeni jesteśmy też, osteoporozą dlatego trzeba zadbać o dostarczenie dużej ilości wapnia, który w tym wieku jest gorzej przyswajany. Wśród zjadanych produktów nie powinno zabraknąć mleka, jogurtów czy sera. W przypadku problemów z ich przyswajaniem, co zdarza się osobom starszym, można zastąpić je suplementami diety. Zła dieta może wpłynąć na proces starzenia się organizmu przyspieszając go. Warto, więc zadbać o nią zawczasu i długo cieszyć się zdrowiem i sprawnością fizyczną.

Leave a Reply

Zobacz koniecznie
  • Brzuch jak balon?Brzuch jak balon?
    Dręczą cię notoryczne wzdęcia, bulgotanie i pobolewanie brzucha? Jeśli tak, prawdopodobnie cierpisz na chroniczne problemy z trawieniem bądź flora bakteryjna zasiadająca w twoich jelitach jest nieprawidłowa. Doszukiwania się takich dolegliwości …
  • Dentysta – odwiedzaj go co pół roku!
    Badania wskazują, że nawet około 800 tysięcy Polaków w ogóle nie posiada szczoteczek do mycia zębów! To daje obraz, jak dbamy o nasze zęby – niestety, nadal pełny i zdrowy …
Strony
Wrzesień 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930