postheadericon Dieta po 50 roku życia

Połowa życia za nami i oprócz zebranego doświadczenia i wypracowanego majątku mamy jeszcze zdrowie, które należałoby zacząć lepiej pielęgnować. Musimy przyjąć do wiadomości, że po pięćdziesiątce procesy przemiany materii ulegają spowolnieniu. Może to mieć wpływ na przyrost masy ciała prowadzący do otyłości. Oczywiście nie pozostaje to bez wpływu na odkładanie się cholesterolu w układzie krwionośnym. Aby nie dopuścić do miażdżycy spożywać należy rybach, które zawierają witaminę D oraz wielonienasycone kwasy omega-3. Zagrożeni jesteśmy też, osteoporozą dlatego trzeba zadbać o dostarczenie dużej ilości wapnia, który w tym wieku jest gorzej przyswajany. Wśród zjadanych produktów nie powinno zabraknąć mleka, jogurtów czy sera. W przypadku problemów z ich przyswajaniem, co zdarza się osobom starszym, można zastąpić je suplementami diety. Zła dieta może wpłynąć na proces starzenia się organizmu przyspieszając go. Warto, więc zadbać o nią zawczasu i długo cieszyć się zdrowiem i sprawnością fizyczną.

Leave a Reply

Zobacz koniecznie
  • Kłopoty z prawidłowym snemKłopoty z prawidłowym snem
    Jednym ze schorzeń dotykających coraz szersze rzesze ludzi na pewno są kłopoty ze snem oraz bezsenność. Kłopoty te mogą mieć przeróżne podłoże – od stresu, przez niedobór poszczególnych składników odżywczych, …
  • Dieta a przyjemności
    Dieta w wielu aspektach jest wyrzeczeniem się przyjemności? Dlaczego? Ponieważ zakazuje jeść wszelkie produkty, które nam bardzo smakują, a nakazuje jeść same zdrowe. Tak więc nie możemy sobie pozwolić na …
Strony
Kwiecień 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30