postheadericon Dieta bogata w błonnik

Bardzo często poszukiwana jest wśród wielu diet taka, która dostarczałaby odpowiednią ilość błonnika naszemu organizmowi. Przy czym należy pamiętać, że zbyt duże ilości tego składnika mogą wywołać biegunki. Nie należy więc w tej kwestii przesadzać. Chcąc jednak usprawnić proces naszego trawienia przede wszystkim należy wzbogacić dietę o brązowy ryż, warzywa strączkowe, a także musli czy jabłka. Te pokarmy zawierają bowiem bardzo duże ilości błonnika, co powoduje, że przemiana materii jest lepsza, a my nie mamy problemów z nadmiarem kilogramów, a także z zaparciami. Oprócz tego pokarmy z błonnikiem należy popijać dużą ilością wody, co również jest korzystne dla naszego organizmu, a także wpływa korzystnie na przemianę materii. Duże ilości błonnika zawierają nie tylko surowe owoce i warzywa, ale także suszone owoce takie jak morele czy brzoskwinie. Błonnika warto także szukać w orzechach laskowych, maku, wiórkach kokosowych, a także pietruszce, pistacjach i chlebie razowym. Te produkty z pewnością nam pomogą.

Leave a Reply

Zobacz koniecznie
  • Dopomina
    W ośrodkowym układzie nerwowym istnieje kilka odrębnych szlaków dopaminergicznych. Najważniejsze z nich to: szlak nigrostriatalny, szlak mezolimbiczny oraz niniejszy, mieszczący się w podwzgórzu, szlak guzowo-lejkowaty. Szlak nigrostriatalny tworzy włókna osiowe …
  • Medycyna w życiu każdego człowiekaMedycyna w życiu każdego człowieka
    Nie ma w obecnych czasach człowieka, który by nie miał kontaktu w swoim życiu z medycyną. Począwszy od pierwszych tygodni życia płodowego, poprzez narodziny, dorastanie i starość, lekarze towarzyszą naszemu …
Strony
Czerwiec 2018
P W Ś C P S N
« sty    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930