Archive for Październik 9th, 2014

postheadericon Diety warzywne

Dla większości z nas diety typowo warzywne mogą być niewystarczające. Raczej większość ludzi nie wyobraża sobie funkcjonowania bez mięsa. Na pewno trudno jest sobie wyobrazić rodzinny obiad bez konkretnej sztuki mięsa. Jeśli jednak uda nam się wprowadzić dietę typowo warzywną, chociaż na pewien czas na pewno odczujemy jak ważne jest zdrowe odżywianie. Trzeba na to poświecić bardzo wiele swojego cennego czasu, by móc w pełni zastosować dietę, która będzie odpowiednia dla wszystkich członków. Można na przykład zacząć od wykluczania potraw fastfood, a także mięsa nadmiernie smażonego. Gotowane jest o wiele bardziej wartościowe. Następnie można zrezygnować z mięsa wieprzowego, wołowego, a posługiwać się tylko chudym mięsem drobiowym. W dalszym etapie mogą pozostać same ryby, które przecież można łączyć z warzywami w bardzo smaczne danie. Jak najbardziej diety nie zawsze są na stałe. Czasami wystarczy tylko kilkakrotnie wprowadzić tydzień warzywny, aby moc wpłynąć na swoje zdrowie. To bardzo dobry zabieg.

postheadericon Dieta po 50 roku życia

Połowa życia za nami i oprócz zebranego doświadczenia i wypracowanego majątku mamy jeszcze zdrowie, które należałoby zacząć lepiej pielęgnować. Musimy przyjąć do wiadomości, że po pięćdziesiątce procesy przemiany materii ulegają spowolnieniu. Może to mieć wpływ na przyrost masy ciała prowadzący do otyłości. Oczywiście nie pozostaje to bez wpływu na odkładanie się cholesterolu w układzie krwionośnym. Aby nie dopuścić do miażdżycy spożywać należy rybach, które zawierają witaminę D oraz wielonienasycone kwasy omega-3. Zagrożeni jesteśmy też, osteoporozą dlatego trzeba zadbać o dostarczenie dużej ilości wapnia, który w tym wieku jest gorzej przyswajany. Wśród zjadanych produktów nie powinno zabraknąć mleka, jogurtów czy sera. W przypadku problemów z ich przyswajaniem, co zdarza się osobom starszym, można zastąpić je suplementami diety. Zła dieta może wpłynąć na proces starzenia się organizmu przyspieszając go. Warto, więc zadbać o nią zawczasu i długo cieszyć się zdrowiem i sprawnością fizyczną.

postheadericon Piękne włosy

Każda z nas marzy o pięknie wyglądających włosach. Z zazdrością patrzymy na reklamy z ładnymi aktorkami mającymi piękne włos, gdy nasze ciągle są szare i pozbawione blasku. Ale wiadomo, ten rezultat jest efektem pracy całego sztabu specjalistów a my mamy tylko siebie. Lecz nie należy się martwić, same też możemy poprawić wygląd i kondycje naszych włosów. Najważniejsze jest dieta gdyż same zabiegi pielęgnacyjne to za mało. Wszelkie braki witamin i mikroelementów w naszym organizmie odbijają się właśnie na wyglądzie naszych włosów, skóry i paznokci. Zatem pamiętajmy o zbilansowanej diecie. Jedzmy dużo warzyw i owoców gdyż to właśnie one są źródłem cennych składników. W aptekach jest dostępny szeroki wybór suplementów diety, które mają poprawić nasz wygląd jednak pamiętajmy, że to co naturalne jest najlepsze i niezastąpione. Ważna jest również bezpośrednia pielęgnacja włosów czyli dobrze dobrany szampon i odżywka. Osłabiają nasze włosy takie czynności jak suszenie, prostowanie czy kręcenie włosów. Jeśli często korzystamy z tych zabiegów nasze włosy mogą być bardziej przesuszone i łamliwe. Wtedy można im pomóc stosując odpowiednie maski regeneracyjne zakupione w sklepie lub samodzielnie wykonane w domu.

postheadericon Złe nawyki

Forsowne ćwiczenia i ostre diety prawie graniczące z głodówkami są tylko obciążeniem dla organizmu. Katujemy się by zrzucić parę kilogramów, jemy to, czego normalnie byśmy nie spróbowali, wczytujemy się w porady szukając złotego środka. Wydaje nam się, że grejpfruty są naszym sprzymierzeńcem, bo pozwolą spalić nadmiar tkanki tłuszczowej, a szybka dieta pozwoli zachować długo osiągnięty efekt. Nie oszukujmy się, żadne substancje nie pozbawią nas tkanki tłuszczowej, mogą ewentualnie prowadzić do szybszego metabolizmu, ale żeby się pozbyć wałeczków najlepiej wziąć się za gimnastykę. Szybki spadek masy ciała nie jest obojętny dla organizmu i osiągając go musimy pamiętać o uzupełnieniu niedoborów witamin, gdyż osłabimy układ immunologiczny. Nie zatrzymamy też w ten sposób wagi, którą osiągnęliśmy, gdyż w krótkim czasie nie nabyliśmy przyzwyczajeń. Powrót do poprzedniej formy jedzenia skutkuje efektem jo-jo. Aby gruntownie się odchudzić należy zmienić nawyki żywieniowe oraz uprawiając ćwiczenia i przy tym trwać.

postheadericon Lecznicze działanie ziół

W dzisiejszych czasach ogromną popularność zdobyły wszelkiego rodzaju syntetyczne leki. Obecnie każde, najmniej poważne nawet schorzenie, jak ból głowy czy gardła leczymy od razu za pomocą tabletek produkowanych przez wielkie farmaceutyczne koncerny. Wielu z nas zapomniało przy tym o metodzie leczniczej stosowanej przez wieki z dużym powodzeniem – ziołolecznictwie. Co prawda, zioła, ich wyciągi susze i inne przetwory na pewno nie zdołają uleczyć ciężkich chorób, jak rak, ale z łatwością poradzą sobie ze wspomnianym bólem głowy, a także okażą się nieopisanie pomocne w domowym radzeniu sobie z przeziębieniem, delikatnymi skaleczeniami, świetni też ukoją skołatane nerwy czy pozwolą poradzić sobie z problemami żołądkowymi. Należy oczywiście pamiętać, ze nie wszystkie zioła mają takie same działanie, i aby skutecznie leczyć się tą metodą – potrzebna jest minimalna nawet wiedza na ten temat. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o rozróżnianie poszczególnych ziół i ich dobór do danego schorzenia, ale też o to, by unikać niektórych innych gatunków – mogą być trujące.

Zobacz koniecznie
  • Biegunka i picie wody
    Ta nieprzyjemna dolegliwość dotyka każdego. Nawet najbardziej poważane i nobliwe osoby. No cóż, jesteśmy tylko ludźmi, a nic co ludzkie nie jest nam obce. W tym i biegunka właśnie. Przeważnie, …
  • Dbałość o zdrowie wszystkich domowników naczelnym zadaniem rodzinyDbałość o zdrowie wszystkich domowników naczelnym zadaniem rodziny
    Dorastające dzieci są znakomitymi obserwatorami życia dorosłych, a przez pierwsze lata rodzice są dla dzieci autorytetem i wzorem do naśladowania. Jeżeli nasze nawyki żywieniowe są złe, możemy być pewni, że …
Strony
Październik 2014
P W Ś C P S N
    lis »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031